fredag 13. september 2013

1920-tallsfest, Evy 25år, weee

I helgen feirte Evy, min flotte svigerinne, 25årsdag.
Og selvfølgelig var det et tema for kvelden, 1920-tallet.

1920-tallet, det er ikke egentlig så vanskelig å finne noe å ha på seg, lettere enn en skulle tro.
Jeg brukte:
- en kjole til 199,- fra H&M, veldig ok.
- Svarte pumps.
- Strømpebukse (så klart..)
- perlesmykke (flaks at jeg har et liggende, og flaks at jeg har en mor som har det meste når jeg trenger det, også).
- Boa, hvit for anledningen (kjøpt på leketøysbutikk).
- Sigarettholder, lang pinne med røyk i enden (laget selv ved hjelp av en blomsterpinne, et sugerør og svart teip. Klippet sugerøret til og teipet det på enden av pinnen, så begynte den kjekke teiptviningen rundt hele greia, før jeg til slutt satte en røyk fint inni sugerøret på enden. Passet perfekt). (Igjen, takk til min mor for å "låne" meg en røyk).
-Hårclips og maaaasse gele (fingerkrøllenes tiår 20tallet, noe dritt å få til, men fint er det jo).
-Rød leppestift (takk til mamma, jeg driver ikke med sånt).
-Blondebånd kjøpt på hobbybutikk (kjøpte en halvmeter, uten å tenke, hadde jeg tenkt hadde jeg klart kommet på at det gjennomsnittlige voksne menneske er over 50cm i hode omkrets.. Flaks jeg har fliseklemmer/hårnåler/lus)
-En stykk stor fjør, kjøpt på kremmerhuset.

... Og sminke i 20tallsstil, ikke veldig vakkert, men tema er tema..


 Her er jeg da, med gele og clips i håret, usminket, bortsette fra den veldig røde leppestiften.
Joda, flott det, men det blir jo bra til slutt, vel.
Under måtte jo kaste inn et bilde av geleshottene, oppskrift kan du finne HER
 Her begynner stilen å ta form.
Venter bare på at håret skal tørke.
 Det endelige resultatet, her sammen med bursdagsbarnet Aka Evy Burlesque fra selveste Moulin Rogue :P
Fiin.
Og ja, jeg har tydeligvis rød BH på, noe som kom fram når blitsen kom på.
 Dagfinn, og så i 20tallsstil... Brukte minst like mye gele på ham.
 Så har vi min kjære bror med løsbart på... Han så litt gangster ut her eller?
 Dagfinn.
 Se det fine bursdagsbarnet!
 Nå begynner det å bli seint på kvelden, bare se på blikket mitt, blankt, matt og sløret. Vanskelig å definere egentlig,


Og der slutter jeg av, med et virkelig "seint-på-kvelden-Lene-er-småfullbilde"

Ga dette inspirasjon til egen 190-tallsfest kanskje?
Eller var det kanskje avskrekkende? Heh..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.