mandag 2. september 2013

Mine serier


Nå skriver jeg mine serier, og med det mener jeg de seriene jeg liker å se på. De jeg har sett det siste året (eller kanskje halvåret), eller de jeg ser på.
Og det er nå jeg vil si at jeg aldri ser på tv, aldri, aldri ser på tv. Jeg syns det er trøttendeog slavebindene, og kjedelig tidsfordrib, og den evige switchingen mellom kanaler, er virkelig ikke spennende.
Så serier jeg ser, er enten kjøpte eller nedlastede.
... Og jeg ser en serie i et jaffs. Jeg blir fort avhengi, gjerne derfor jeg ikke ser på tv...

Så en annen ting, jeg misliker en del serier også, og det er typisk "that 70 show", "Big Bang teori", "how I met your mother" osv.
Og serier som blir tidsfordriv er "sex og singelliv" og "csi" osv.
De klarer jeg virkelig ikke å se mye av om gangen. 
Og det føles på en måte litt ensom, spesielt "big Bang.." nå forl går rung og sier "Bazinga.. Holder jeg på å krype ut av meg selv.
Men sånn er det med meg.

Så her er serier jeg liker, eller som jeg har sett fordi noe  i dem var fengende nok til å se.


 Beeing Human, den britiske, den amerikanske likte jeg ikke like godt.
Men jeg var litt skeptisk til å begynne med, og det pga at historien bygget på at en varulv, en vampyr og et spøkelse som bodde sammen og alt som fulgte med.
Første og andre episode var veldig bra, tredje ikke fult så bra, men fjerde og siste tok seg opp.
Serien er avsluttet.

 Game of thrones, Som alle andre ser?
En virkelig bra serie med stor Vi. Det burde bli laget flere slike serier, kvalitet, lbra lengde, som egne småfilmer.
Jeg kan komme med flere forslag til slike serier.
Serien pågår enda, og jeg har ingen ide om når den avsluttes.


Hannibal, jeg liker serien, men av en eller annen grunn har det blitt en tidsfordriv serie, som jeg bare ser innimellom med Evy.
Men jeg liker den, den er spesiell og veldig annerledes.
Ofte kan kanten av det altfor makabre, men me fin balanse.
Gawd, jeg høres ut som jeg beskriver en vin.
Serien pågår.

 Lost girl, DETTE er en serie jeg bare elsker.
Den pågår enda, men det er , som med mange kvalitetsserier, veldig lang tid mellom sesongene.
Men nå starter snart neste sesong, gleder meg veldig!
Serien handler om en "lost girl" som ikke vet hva hun er, og jeg må faktisk si at hun er noe så annerledes som en succubus.
Verden i denne serien er delt opp i Light og dark. Uten at dette betyr at noen av dem er onde, svart og hvit er aldri bare svart og hvit.
I denne serien finnes alt av overnaturlige vesener. Succubus, varulver, vampyrer, sirener, alver, gnomer, brownies og så videre...
Og ja, som nevnt serien pågår enda.


Pretty little liars, en high school drama serie, med tvist. Ganske spennende. OG jeg liker den faktisk godt, selv om jeg sjeldent liker slike serier.
Kanskje fordi den ikke er en typisk tenåringsserie.
Hemmeligheter har en tendens til å komme fram, ihvertfall i filmverden. Men jeg er ikke så sikker i den virkelige verden.
Moral i film.
Serien pågår enda.
The Following, wo, en virkelig spenningserie.
Jeg ble hektet i slutten av første episode. Wow.
Plottet, en massemorder klarer å rømme fra fengsel etter mange år, og gjør det til sitt livoppgave å ødelegge livet til han som var skyld til han kom i fengsel i første omgang.
Og ja, han er virkelig en massemorder, i stor skala, med sin helt egen kult.
Det har bare vært en sesong, men er ikke avsluttet.

 The killing, nok en spenningsserie,som er virkelig fengende.
Den er veldig virkelighetstro, og viser at det å løse en mordgåte på langt nær så enkelt å løse som i csi og andre lignende serier.
Den personlige, og virkelighetstro problembaserte livet til hovepersonene, gjør det hele svæært spennende.
Og plotte handler om et eneste dra som skal løses.
Med mange krinkel kroker.
Pågår enda.

 True blood, nok en serie som jeg føler ALLE ser.
Jeg liker denne serien, og den har nå gått over flere sesonger.
Og den har hatt oppturer og nedturer. 5sesong var fra mitt ståsted, en total katastrofe, men den tok virkelig igjen i den nyeste seongen, 6 sesong.
Og jeg er på ny medlem i true blodd fanklubb.
Serien fortsetter...

 The Vampire Diaris, begynner mer eller indre med high school drama, noe jeg misliker. Men tvisten er jo vampyplottet.
Og j, jeg elsker seien.
Selv om den som mange serier som er lange, taper seg litt med tiden.
Lurer fælt på hvor det tar veien..
Pågår enda.

History channels Vikings, simpelthen elsker denne serien.
Eneste feilen er at sesongen (siden det er bare kommet ut en sesong) er for kort, kun 9 episoder.
Vi får se vikinger fra en annen vinkel, egentlig fra begge vinkler, det mennesklige, og som barbarer.
God produksjon og fengende til tusen. Fortjener en 6er.
Fortsetter ihvertfallen sesong til, og gleder meg som til julaften! Og jeg elsker jul!!!

Og ja, jeg glemte "Orange is the new black", en netflix serie.
Jeg må helt ærlig innrømme at jeg forstår ikke helt hyppen rundt denne serien.
Jo den er bra, jo den er annerledes. Men for mye drama, og for langtrukken for min del.
Men for alt i verden, den er bra, bare ikke min favoritt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er veldig kjekt med kommentarer, men legger du inn en melding som er virkelig stygg, så vil den bli slettet.